T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / MAMAK - Mehmet Rıfat Börekçi İlkokulu

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE VELİYE DÜŞEN GÖREVLER

Başarılı bir uzaktan öğrenme deneyimi için gerekli koşullardan biri, öz düzenleme becerilerine sahip bir  öğrenen olmaktır. Çünkü uzaktan eğitim, öğrenmenin yüz yüze yapıldığı öğrenme ortamlarına göre daha fazla öğrenen sorumluluğundadır. Bu yüzden de öz düzenleme becerilerini henüz uygulayamayan öğrenciler için zorlukları beraberinde getirir.

 

Öz düzenleme,

• bireyin belirli bir hedefe yönelik davranışını,

• motivasyonunu ve

• öğrenme birimine ilişkin bilişini kontrol etmesini içeren etkin bir süreç olarak tanımlamıştır.

       

          Peki çocuğunuzun yaşam planı oluşturmasında ebeveynleri olarak sizler nasıl destek olabilirsiniz?

1. Çalışma ortamını, online eğitime göre birlikte yeniden düzenlemek. (Masa başında, dikkat dağıtıcı unsurlardan uzak, sessiz ve sakin bir ortam)

2. Online derslere göre günülük program yapmak.

3. Teneffüs ve molalarda derse devamlılığı zorlaştırıcı etkinliklerden uzak durmak.

4. Çocuğun çalışmasını teşvik için motivasyon kaynaklarından yararlanmak.

5. Yaş gelişimine uygun, kendi eğitim süreci ile ilgili sorumluluklar vermek.

6. Onunla ilgili kararları birlikte almak.

7. Bir sorun ile karşılaştığında çözüm yollarını kendinin üretmesini sağlamak.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.04.2021 - Güncelleme: 26.04.2021 12:04 - Görüntülenme: 344
Kaynak: https://www.mektebim.k12.tr/pogem/blog/uzaktan_egitim_surecinde_veliye_dusen_gorevler14665
  Beğen | 0  kişi beğendi